اولین ترمینال کانتینری تمام خودکار آسیا در بندر Qingdao کشور چین راهاندازی گردید.
· کمک ۲/۵۸ میلیارد دلاری دولت کره جنوبی به کشتیسازی دوو: دولت کره تلاش دارد تا فعالیت این شرکت در بخش تاسیسات فراساحلی متوقفشده و در مقابل این شرکت از طریق دو کارخانه مقیاس بزرگ و یک کارخانه مقیاس متوسط به ساخت کشتیهای تجاری و کشتیهای خاص مبادرت ورزد. دولت کره همچنین قصد دارد در سال ۲۰۱۸ این شرکت را به فروش رساند.
· سفارشات بالای مالکان کشتی کرهای به چینیها: تا پانزدهم ماه می ۲۰۱۷، از مجموع ۲۰ سفارش شرکتهای کشتیرانی کرهای صرفاً ۳۵% آنها به کارخانههای کشتیسازی این کشور محول شده و مابقی سفارشات به کارخانههای چینی واگذار شده است. کارشناسان دلیل این امر را حمایت مالی بالای دولت چین از کارخانجات و تأمین مالی ۹۰ درصد از هزینههای ساخت کشتی و تضمین بازپرداخت توسط دولت مطبوعه میدانند. این اقدامات بیش از آنکه بر کارخانجات بزرگ کرهای تأثیرگذار باشد، شرکتهای کوچکتر را با مشکل مواجه نموده است. این در حالی است که شرکتهای کشتیرانی چینی تمامی ۱۶ فروند سفارش ساخت خود را به کارخانجات داخلی واگذار نموده و شرکتهای ژاپنی نیز ۴ فروند از ۶ فروند سفارش ساخت را به کارخانجات داخلی سپردهاند.
· سفارش ۱۲ فروند نفتکش VLCC در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ میلادی: برای این مدل نفتکش در کل مدت سال ۲۰۱۶ تنها ۱۴ مورد سفارش در کارخانههای کرهای ثبت شده بود. قیمت هر VLCC در این قراردادها تقریباً ۸۰ میلیون دلار بوده است. در سه ماهه نخست سال میلادی کنونی، شرکت هیوندایی ۱۸ قرارداد به ارزش ۱/۶ میلیارد دلار ثبت نموده است. سود عملیاتی این شرکت در این مدت ۵۵۱ میلیون دلار بوده است. (رشد ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال)
· تلاش هیوندایی برای ورود به عرصه ساخت ماشینآلات سنگین (construction equipment): این شرکت تلاش دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی به یکی از ۵ سازنده بزرگ این تجهیزات در جهان تبدیل شود. صنایع سنگین هیوندایی بر آن است تا فعالیتهای مجموعه به ۴ شرکت مستقل کشتیسازی، الکترونیک، ماشین آلات سنگین و رباتیک تقسیم شود. به همین دلیل این شرکت در یک برنامه پنج ساله بیش از ۳ میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایهگذاری خواهد کرد. مطابق این برنامه بیش از ۳۵۰ میلیون دلار نیز باید در زمینه توسعه زیرساخت این مجموعه هزینه شود.